Yaris sztorik: ezt a benzint tankolom, ezzel megyek a legjobban

Mint 1.5-ös automata Yaris, úgy suhan az idő. Több mint fél évvel ezelőtt írtam először és utoljára a blogba azzal a szándékkal, hogy tapasztalataimat összegyűjtve segítsek mindenkinek, aki új automata váltós Toyota Yaris vásárlását fontolgatja.

Hét hónappal és hatezer kilométerrel ezelőtt még javában tombolt a tél. Akkoriban az autóban uralkodó klimatikus viszonyok és az olykor kilengő fogyasztási értékek megfejtésén rugóztam. Azóta viszont egy csomó új kalandunk volt, amiből a legizgalmasabb tapasztalások egyikét a magyarországi kutaknak köszönhetem.

Csodálatos dolgokra képes ez a kicsi autó, ha okosan vezeted. Okos alatt értem, hogy nem pörgetem fölöslegesen, tempomatot használok még 40-nél is, és általában a lehető legoptimálisabb forgalmi időszakokban vezetek.

A kis Yaris a fenti előzmények mellett nyári üzemben 4.1-től fölfele fogyaszt, a szezonális átlag jelenleg 6.4/100, ami a főváros tempójához viszonyítva tök jó szerintem. 

És akkor most áttérek a lényegre: melyik benzinnel megy a legjobban, mit szoktam tankolni és miért.

Azt szeretném mondani, hogy szinte alig vettem észre különbséget az egyes tankolások között. Az 1496 ccm-es motor a MOL sima 95-től volt a legszomjasabb, ezt igen hamar elszopogatja szegény. Az OMW 100, a MOL 100 és a Shell 100 között nem tapasztaltam érdemi különbséget, ellenben a Shell normál és prémium 95-ös tankoknál befigyelt valami érdekes.

A kettő közül én a Shell prémium 95-re teszem a voksomat, ezzel tudtam a legtöbbet menni megfelelő vezetési élmény mellett. Igaz, a LukOil egyelőre még kimaradt a tankból.

 

benzin-tankol2-1068x525.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://yaristulaj.blog.hu/api/trackback/id/tr4614926114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ilyen az élet egy új Toyota Yaris-szal

Jó ezekről tudnod, ha vásárlás előtt állsz.

Friss topikok

süti beállítások módosítása